W dniach 13 i 14 maja 2015 r. przeprowadzono jednodniowe wyjazdy edukacyjne do Lublina w ramach projektu „Nauka najlepszą inwestycją – program rozwojowy Publicznego Gimnazjum im. Orląt w Rudniku nad Sanem” realizowanego przez Stowarzyszenie „Niżańskie Centrum Rozwoju” w partnerstwie z Publicznym Gimnazjum im. Orląt w Rudniku nad Sanem. W wyjeździe wzięli udział uczestnicy zajęć pozalekcyjnych realizowanych w ramach projektu, łącznie 65 osób.
Kierownikami wyjazdów ze strony Stowarzyszenia „NCR” byli Pani Katarzyna Potomska i Pan Stanisław Drygaś. W wyjazdach brali udział opiekunowie – nauczyciele Publicznego Gimnazjum im. Orląt w Rudniku nad Sanem: Pani Joanna Maczuga, Pani Barbara Makowiecka, Pan Waldemar Skiba, Pani Beata Karaś-Jaszczur, Pani Arnika Widziszewska oraz Pani Katarzyna Pytlak.
W wyjazdach wzięli udział uczniowie i uczennice zajęć pozalekcyjnych z języka niemieckiego, języka polskiego – animator kultury, malarstwa i rzeźbiarstwa, dziennikarstwa, języka angielskiego, korekcyjno-kompensacyjnych oraz teatralnych.
Celem wyjazdów edukacyjnych zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie projektu było uzupełnienie wiadomości poznanych na zajęciach pozalekcyjnych oraz pokazanie wiedzy w praktyce.
GALERIA ZDJĘĆ (13.05.2015)>>
GALERIA ZDJĘĆ (14.05.2015)>>
W Lublinie uczniowie i uczennice rozpoczęli zwiedzanie od Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie studenci tego wydziału – Pan Krystian Szpruch i Pani Natalia Janisz pokazali uczniom jak wygląda struktura wydziału. Ponadto odwiedzono studentów Instytutu Anglistyki na zajęciach, a Pani prof. Wanda Kozak-Zycham przygotowała dla uczniów krótką prelekcję na temat prac Instytutu Archeologii i zaprezentowała szkielet sprzed około 5000 lat. Uczniowie zwiedzili również Muzeum Lubelskie (Zamek) i Stare Miasto, na którym zjedli obiad. Wzięli także udział w spektaklu pt. „Książe i żebrak” wystawianym w Teatrze im. Juliusza Osterwy. Ostatnim punktem wyjazdu była wizyta w Państwowym Muzeum na Majdanku.
Cele wyjazdu edukacyjnego zostały osiągnięte. Uczestnicy wyjazdu edukacyjnego uzupełnili wiadomości poznane na zajęciach pozalekcyjnych oraz zdobyli wiedzę w praktyce.